Vasario 3–7 dienomis Kauno trečiojo amžiaus universiteto (TAU) atstovai dalyvavo tarptautiniuose Erasmus+ mokymuose „Aktyvus mokymasis“, vykusiuose Santa Cruz de Tenerifėje. Mokymų tikslas – gilinti žinias apie neformaliojo ugdymo metodus, žaidybinį mokymąsi, socialinę įtrauktį bei patyriminį mokymąsi.
Mokymų programa ir pagrindiniai aspektai
1-oji diena (vasario 3 d., pirmadienis). Grupės formavimas ir įvadas Centro Insular de Entidades de Voluntariado, Santa Cruz de Tenerife:
- Dalyviai susipažino tarpusavyje per interaktyvias veiklas, skirtas grupės sanglaudai ir pasitikėjimui didinti;
- Naudoti neformaliojo ugdymo metodai, padedantys kurti įtraukiančią mokymosi aplinką;
- Aptarta socialinės įtraukties svarba ir patirties dalijimasis iš skirtingų Europos šalių;
- Pasirinktinai vyko kultūrinė išvyka į Teidės nacionalinį parką, kur vyko edukaciniai užsiėmimai lauke bei naktinis dangaus stebėjimas su gidu.
2-oji diena (vasario 4 d., antradienis). Žaidybinis mokymasis gamtoje, Anaga miške:
- Dalyviai tyrinėjo žaidybinio mokymosi ir žaidifikacijos metodus gamtoje;
- Praktinė veikla – lobių paieškos žaidimai, skirti skatinti kūrybiškumą, motyvaciją ir grupės sanglaudą;
- Diskusijos ir gerosios praktikos mainai apie žaidybinį mokymą.
3-oji diena (vasario 5 d., trečiadienis). Žaidifikacija švietime Centro Insular de Entidades de Voluntariado:
- Dalyviai susipažino su žaidybinimo metodais, jų skirtumais nuo žaidybinio mokymosi;
- Grupinė veikla – edukacinių užduočių kūrimas ir testavimas;
- Aptarta, kaip įgytas žinias pritaikyti savo darbe.
4-oji diena (vasario 6 d., ketvirtadienis). Empatija ir socialinė įtrauktis Centro Insular de Entidades de Voluntariado:
- Komandinės užduotys, skirtos empatijai ir supratimui apie pažeidžiamų grupių realijas ugdyti;
- Praktinė veikla – situacijų modeliavimas, siekiant geriau suprasti įvairių mokinių patirtis;
- Patirtinis mokymasis ir grupinės refleksijos.
5-oji diena (vasario 7 d., penktadienis).
Baigiamieji užsiėmimai ir refleksija Centro Insular de Entidades de Voluntariado:
- Neverbalinės užduotys, stiprinančios motyvaciją, grupės ryšius ir kūrybiškumą;
- Pagrindinių mokymų aspektų aptarimas, refleksija ir dalijimasis įžvalgomis;
- Sertifikatų įteikimas dalyviams.
Išvados ir įgytos žinios
Mokymai buvo itin naudingi ir įkvepiantys. Dalyviai įgijo žinių apie:
- Neformalųjį ugdymą – kaip skatinti įtrauktį ir mokymosi džiaugsmą;
- Žaidybinį mokymąsi ir žaidifikaciją – jų skirtumus ir taikymo galimybes edukacijoje;
- Patyriminį mokymąsi – kaip praktika stiprina įgytas teorines žinias;
- Empatiją ir socialinę įtrauktį – kaip suprasti skirtingus mokinių poreikius ir pritaikyti metodikas.
Dalyviai išreiškė norą pritaikyti šias metodikas savo veikloje Kauno TAU, siekiant skatinti aktyvų mokymąsi ir socialinę įtrauktį.
Rekomendacijos tolimesnei veiklai
1. Organizuoti mokymus Kaune, kur būtų pritaikytos įgytos žinios apie žaidybinį mokymąsi.
2. Pasitelkti aktyvaus mokymosi metodikas universitetų veiklose, ypač dirbant su vyresnio amžiaus žmonėmis.
3. Stiprinti tarptautinius ryšius su organizacijomis, dalyvavusiomis mokymuose.
Ši medžiaga skirta Kauno TAU dalyviams kaip informacinė ir refleksinė priemonė apie patirtus mokymus bei jų pritaikymo galimybes.
Rimvydas Velykis, Kauno TAU prorektorius
Vaizdo įrašas https://www.facebook.com/reel/1153264486455549